مجله اینترنتی لباس ۱۰۰

انواع مدل لباس های مجلسی , مانتو , لباس های زنانه و شال و روسری

مجله اینترنتی لباس ۱۰۰

انواع مدل لباس های مجلسی , مانتو , لباس های زنانه و شال و روسری

خطرات مد و مدگرایی

مد چیست؟
به روش و سلیقه ای که در یک جامعه نسبت به لباس پوشیدن , معاشرت کردن , تزیینات محیط کار و زندگی اعمال و تنظیم می شود مد می گویند.مدگرایی پدیده ای است که در بین اقشار مختلف جامعه  , به ویژه جوانان بیشتر نفوذ می کند و به این صورت می توان گفت که جوانان مدگرا شده اند.اما این را بدانید که در بعضی مواقع مدگرایی سلامتی انسان را به خطر می اندازد.
خطرات کفش های پاشنه بلند خانم ها

متاسفانه در جامعه امروزه ما که بازتاب زندگی غربی ها در فرهنگ ما می باشد استفاده ازکفش های پاشنه بلند در بین دختر خانم های جوان بسیار باب شده , به طوری که برای انجام کارهای روزمره و حتی برای رفتن به محل کار از این کفش ها استفاده می کنند که ضررهایی از جمله پیچ خوردگی مچ پا ، پینه بستن انگشتان پا و حتی مشکلات اساسی مانند آسیب به تاندون ، آسیب عصبی و مرگ استخوان را در پی دارد.متخصصان  بیان می کنند هر اندازه پاشنه کفش های زنانه بزرگتر باشد مقدار وزن بیشتری روی قوزک پا وارد می شود و در نتیجه احساس درد در فرد شکل خواهد گرفت.
 
 گوشواره های سنگین
استفاده مکرر و طولانی مدت از گوشواره های سنگین باعث کشیدگی سوراخ گوش و یا در بعضی مواقع حتی پارگی کامل لاله گوش می شود ، در این صورت برای  ترمیم یافتن لاله گوش به زمان بسیار زیادی نیاز خواهد بود. پیشنهاد ما با این اوصاف برای شما این است که از گوشواره های سبک و استاندارد استفاده کنید , و استفاده از گوشواره های سنگین را به زمان حضور در مجالس و مهمانی ها ,  آن هم برای مدت کوتاهی موکول کنید.

سوراخ کاری های بدن به ویژه سوراخ کردن گوش
در سال 2012 محققان دانشگاه Northwestern تحقیقی را انجام دادند که براساس نتایج آن نشان می داد که با سوراخ کاری های بیشتر روی بدن احتمال عفونت های بدن به باکتری ها حدود 20 درصد افزایش می یابد.یکی دیگر از مشکلات  سوراخ کاری های مکرر شیوع آلرژی های مختلف است.

لنزهای چشمی
امروزه متاسفانه استفاده از لنزهای رنگی در بین افراد علی الخصوص دخترخانم های جوان مد شده است که می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. قرمز شدن چشم  , ورم چشم , تحریک قرنیه و حتی عفونت چشم می تواند با استفاده نادرست از لنزهای خیلی تنگ و قرار دادن آنهاروی چشم صورت گیرد.لنزهای بزرگ تر از اندازه چشم هم عملکرد طبیعی چشم را تحت تاثیر قرار خواهند داد و خطر آسیب رسیدن به قشای خارجی روی چشم را بیشتر می کنند.

کاشت ناخن

کاشت ناخن مصنوعی ضرراتی در پی دارد که یکی از آن ها نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن است که در نهایت تغییر رنگ ناخن ، کدر شدن و رشد کم ناخن را در پی دارد.عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی و همچنین از بین رفتن ریشه ناخن ها یکی دیگر از این معایب است.مواد شیمیایی که در چسباندن  ناخن های مصنوعی استفاده می شوند غیراستاندارد هستند و در بعضی مواقع موجب بروز حساسیت های بسیارحاد پوستی می شوند.
افزایش طول ناخن ها ممکن است به وسیله ناخن های پلاستیکی که کل ناخن یا انتهای ناخن را می پوشاند انجام شود؛ چسب هایی که این ناخن های مصنوعی را به ناخن می چسبانند حاوی ماده ای به نام  methacrylate هستند که این ماده , حساسیت زاست و در طولانی مدت ممکن است باعث شکاف و ترک ناخن شود.پوشاندن ناخن ها به وسیله چسب به دلیل وجود آکریلات در ترکیبات آنها از لحاظ طبی و پزشکی عوارضی نظیر پوسته ریزی ، تغییر بافت ناخن و عفونت های قارچی به خصوص کاندیدا را به وجود می آورد.
کاشت ناخن مصنوعی فقط به افرادی که به دلیل ژنتیکی با بیماری ناخن های آن ها ازبین رفته است توصیه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد